• Formulator kozmetike, formulator prirodne kozmetike, formulator organske kozmetike i slični pojmovi nastali su u posljednjih nekoliko godina od kada se ubrzano razvija područje prirodne / organske kozmetike u cijelom svijetu pa tako i u Hrvatskoj.

         Zanimanje / zvanje

  • Radi se o pojmovima koji mogu biti i zanimanja ljudi koji se bave tim područjem. Pojam zanimanje kod nas se još uvijek doživljava tradicionalno, kao nešto što čovjek nauči i radi to do kraja života. Dinamika današnjeg tržišta je do sada neviđena u povijesti. Svakodnevno nastaju nova zanimanja, dok ona stara nestaju jer više nisu potrebna. Vrlo je velika vjerojatnost da će današnji mladi ljudi koji izlaze na tržište rada tijekom života barem jednom, a možda i nekoliko puta, promijeniti zanimanje. Danas je to vrlo jednostavno uz brze prekvalifikacije, različite kvalitetne programe osposobljavanja, usavršavanja, mikrokvalifikacije i druge. Razlog tome je izuzetno brz tehnološki napredak i deregulacija i liberalizacija tržišta rada. Najbolje je zanimanje nazvati onim čime se čovjek bavi.

         Kategorije

U području prirodne kozmetike možemo vidjeti nekoliko različitih grupa djelatnosti:

  • prva grupa su oni koji ne stvaraju kozmetičke formulacije (recepte) već za to angažiraju druge. Prema kupljenom receptu oni proizvedu kozmetički proizvod i stave ga na tržište. Njih možemo nazvati proizvođačima kozmetike.
  • druga grupa su oni koji zapravo ne proizvode, već im to rade vanjski certificirani pogoni. Oni samo stavljaju kozmetiku na tržište pod svojim brandom. Drugim riječima, ne stvaraju formulacije, ne proizvode, čak niti ne distribuiraju proizvode. Sve to izvode vanjske ugovorne stranke. Takvi proizvođači sve to samo koordiniraju iz svog ureda i to je u potpunosti legalno i u skladu sa regulativom.
  • I konačno dolazimo i do treće grupe – formulatori kozmetičkih proizvoda. To su ljudi koji znaju stvoriti kozmetičku formulu ili recept i pripremiti metodu (način) izrade kozmetičkog proizvoda. Bavljenje ovim poslom zahtijeva puno znanja i iskustva. Potrebno je dobro poznavati kozmetičke sirovine. One su ključ svakog kozmetičkog proizvoda. Treba ih znati kombinirati, slagati u „slojeve“ od kojih se kozmetički proizvod sastoji. Za formulatore kozmetike možemo reći da su kreatori ili dizajneri kozmetičkog proizvoda.

 

Slijedi:  Edukacije za formulatore prirodne kozmetike